5 autori români pe care îi recomand

      La mulți ani, tuturor românilor de pretutindeni!
    Având în vedere că astăzi este o sărbătoare pentru noi, toată atenția este asupra românismului, m-am gândit să prezint cinci autori români pe care eu îi admir.




1. Hortensia Papadat-Bengescu

      Nu am citit operele ei în liceu pentru că ce crezi? Toți din jurul meu îmi spuneau că sunt obositoare. Le-am citit de abia în facultate când au fost obligatorii. Recomand ciclul Hallipilor: Fecioare despletite, Concert de muzică de Bach și Drumul ascuns. Personajele au o arhitectură unică aș spune, fiecare întruchipând o mască. Mi-a plăcut stilul autoarei, temele pe care ea le-a abordat (familia, boala, societatea, condiția femeii). O recomand!!

2. Livia Ștefan

    O scriitoare pe care am cunoscut-o la FILIT în 2019, la Noaptea albă a poeziei. Exact, scrie poezie și nu numai că scrie bine, dar este și o super tipă. Recomand volumul Thanato hotel, publicat la Casa de editură Max Blecher.

3. Marius Chivu

    Pe Marius Chivu l-am ochit tot la FILIT, în 2013, însă l-am cunoscut mult mai bine în 2014. Militează pentru proza scurtă, a lucrat la o antologie a prozei scurte românești și nu numai. Este scriitor versatil, a publicat poezie (Vântureasa de plastic), jurnal de călătorie și bineînțeles, proză scurtă. Recomand Vântureasa de plastic și Sfârșit de sezon!!!

4. Daniela Zeca

    O scriitoare și o jurnalistă fabuloasă. A scris o trilogie alcătuită din romanele: Istoria romanțată a unui safari, Demonii vântului  și Omar cel orb. Cele trei sunt rezultatul unor călătorii în Orient, a unei documentări serioase asupra bijuteriilor sau condimentelor orientale. Lectua romanelor sale constituie o adevărată experiență.

5. Mihail Sebastian

    Recomand textele lui dramatice, mai ales Steaua fără nume. Pe Mihail Sebastian nu îl comentezi, ci doar îl citești și trăiești emoția pe care el o transmite.



Mi-ar plăcea mult ca în comentarii să îmi spuneți care sunt autorii români pe care voi îi iubiți!


Comentarii

Postări populare