Misterul Privighetorii. Cine e Privighetoarea? (Kristin Hannah, Editura Litera)

         Am ales să citesc Privighetoarea  la recomandarea colegei mele de serviciu. Ne cunoaștem din primăvară (practic de puțin timp 👀), însă pasiunea pentru lectură ne-a determinat să purtăm diferite dialoguri mai mult sau mai puțin constructive. Are numeroase lecturi în spate, e fascinată de tot ce se publică și e fan editura Litera.



Cum? Nu ai citit Privighetoarea?

    Nu. Nu am citit Privighetoarea. De ce nu am citit-o? Nici nu mai contează prejudecățile pe care le-am avut asupra acestei cărți. Nu judeca o carte după copertă! (parcă așa era, nu?☝). Ei bine, colega mea mi-a adus într-o zi cartea și „m-a obligat” să o citesc.

Cum mi s-a părut Privighetoarea?

    Primele 200 de pagini nu pot spune că m-au dat pe spate. Aș putea spune că nu m-au impresionat deloc, ci chiar mi-am spus în sine că e o carte ușurică. Situația se schimbă în partea a doua a cărții. Ce pot să observ este că autoarea, Kristin Hannah, mizează mult pe acțiune. Ea creionează două fire narative, viața lui Vianne și parcursul lui Isabelle, pe care le alternează. Cele două personaje amintite sunt surori, sunt două femei puternice care luptă pentru SUPRAVIEȚUIRE în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, iar mai apoi se zbat pentru VINDECARE. Kristin Hannah pune în lumină condiția femeii în societate, ilustrează rolul ei în familie, în lume, chiar și în război. Ca un mare minus pe care i-l atribui scriitoarei este faptul că nu surprinde mai deloc zbuciumul interior al personajelor, universul sufletesc, conflictele interioare. Doamne! Personajele au trecut prin ororile războiului. Kristin!!! Ai fi avut atât de mult „material”!!! Acțiunea însă este dinamică, îl prinde chiar și pe cel mai pretențios cititor.


Vianne 

    Vianne este soția lui Antoine, sora lui Isabelle și mama lui Sophie. O mamă devotată, un om atent și empatic la durerile celor din jur, o soție care luptă pentru familie și o femeie care învață să fie puternică. Aceasta este Vianne. Dacă în prima parte a cărții am judecat-o, ulterior i-am apreciat faptele și i-am înțeles slăbiciunile. A învățat ce este curajul descoperind și trăind ororile hitleriste. 


Isabelle

    Isabelle este total diferită de sora ei. Ea are curajul în sânge, luptă pentru ființa ei până la capăt și riscă orice pentru cei apropiați. Fiecare clipă trăită de ea este ca și cum ar fi ultima. Misiunea pe care „Universul” (sau mai bine zis, Kristin Hannah) i-o încredințează nu este una tocmai ușoară. Evit a da prea multe detalii pentru a nu ajunge la un posibil spoiler, însă ce pot afirma este că despre Isabelle poți vorbi doar dacă citești cartea INTEGRAL (nu cum era să fac eu, aproape să o las pe la jumătate 🙈🙊).

CONCLUZII

    Am trecut peste partea cine a scris cartea (Kristin Hannah, da, am mai zis deja 😜), unde a apărut cartea (Editura Litera) și că o găsiți în librării sau pe site-uri care vând cărți la prețuri variate (15-30 lei), în funcție de ofertă.
    Mi-a plăcut cartea. Cred că a venit și într-un moment prielnic. Sunt aglomerată la serviciu și am nevoie de lecturi dinamice pe care să le pot urmări. Pot spune că finalul m-a emoționat (nu, nu am plâns, calm!😅) și m-a făcut să mă gândesc că am avut noroc să mă nasc și să mă dezvolt într-o lume în care există pace. 
    Cartea va fi ecranizată în 2022. Am aflat asta după ce am terminat cartea. Chiar mă gândeam în timp ce citeam că scriitura are un puternic iz cinematografic datorat dinamicii acțiunii. Abia aștept să apară filmul, cu siguranță îl voi vedea.
    I-am dat pe Goodreads 3⭐. Oscilam între trei și patru, dar am les totuși 3 pentru că aș fi vrut să am mai mult acces la frământările personajelor. Apropo, neapărat să citiți cartea să vedeți cine este Beck și foarte important, să faceți cunoștință cu Gaëton!!!

    P.S: Să vă așteptați la greșeli de redactare în carte. Editura Litera ar trebui să ia niște măsuri. Nu e prima carte în care găsesc greșeli, unele chiar mari.
   P.P.S: Vă las un citat care mi-a plăcut din carte:

”Dacă am învățat ceva în lunga mea viață, acel ceva este asta: în dragoste, aflăm cine dorim să fim; în război, aflăm cine suntem de fapt.”

        



Comentarii

Postări populare